DARLINGS

Monday, October 31, 2011

~yes ! i've got my own lesen :)~

saya nak semua orang tau yang saya suda ada lesen ( sila menyampah ya :p)
hati gembira tak terkata, seperti dunia aku yang punya..
serius aku happy sangat2 bila ada lesen..
korang bayangkan.. aku ambi tahun 2009, bulan 10, 2011 bru aku dapat lesen..
haha !
dwet beribu habis semata2 nak dapat lesen :p
tp puas hati, yg pntng dah ada lesen..
x perlu takut nak drift atas jalan raya lagi..
tak perlu takut dengan pak polisi lagi, x perlu lagi cepat2 tukar seat dengan mama bila ada roadblock..
hakhak :p
serius aku happy sangat..
ulang sekali lagi aku happy sangat.. ngee ~
bayangkan la..
3 kali ulang untuk bukit, parking dan 3 penjuru..
2 kali ulang on the road..
mama gelak2 jea cuz mama ambe sekali da lulus..
hehe..
haa !
yg ni pun ambe sebab terpaksa cuz da fobia sangat2 nk ambe lesen..
asyek gagal jea..
blik2 undur atas bukit, tensiooon sangat..
so, malas nk pikir apa lagi, nekad jea ambe..
tp masa tuh mmg fobia yg sangat2, dlm hati kalau gagal lagi sumpah tanak ambe..
biala xde lesen smp tua..
biala p keja naik bus smp pemandu bas tuh bosan tgk aku..
hakhak :p
so, nekadkan jugak.. dan i took advices from kawan2, family, aby..
dorang cakap lau nak trun minyak, race minyak kuat2 smp lepas bukit..


nak dijadikan pada hari kejadian,
dengan penuh rasa kedebaran.. aku pun duduk smbil mengigil menunggu giliran..
lepas tuh tba la giliran aku.. masa tuh menggigil sangat2..
ntah la kenapa, padahal aku suda biasa drift di jalan... x pnh takut pun kcuali dgn pak polisi..
tp mungkin disebabkan aku pkai outo kot.. hakhak.. senang x pyh nak tukar gear :p
bbalik kepada cerita..
dengan rasa menggigil dan nak terkencing.. aku pun start drive and STOP kat bukit..
pastuh JPJ tuh ckap "ok ! trun sekarang"
aku pun doa2 la banyak2 supaya x undur..
aku pun masuk gear satu, race minyak, lepas clutch, lepas handbreak.. ouch ! kereta tuh undur..
tp kan, tp kan nasib baik JPJ tuh x nmpk cuz dia ngah sembang dgn kwan dia..
hik, syukur alhamdulillah :)
so, cepat2 tarik handbreak...
percubaan kedua, buat langkah yang sama lagi...
kali ni aku race minyak sekuat hati...
Alhamdulillah lepas..
aku pun x henti2 bersyukur..
En. JPJ tuh sempat lagi cakap..
'siti, apesal trun lambat sangat?' aku pun ckap erm.. 'nervous encik :p'
pastuh dia cakap lagi, 'lain kali celak tuh buat panjang sikit'
haha.. hampeh punya encik JPJ...
parking- LEPAS
3 penjuru- LEPAS
syukur.. syukur.. syukur... lepas tuh aku pun melompat keriangan di saat semua org sedang sibuk ambe test..
happy seperti dunia aku yang punya..
yehaa !
on the road tak pyh nak ambe cuz arituh ambe da lulus..
syukur YA Allah telah makbulkan doa ku.. AMIN !
next plan .. NAK AMBE KERETA, NAK AMBE KERETA :)

P/S : GET HELL OF MY LIFE STALKER !


sayang anda semua.


No comments:

Post a Comment

~assalamualaikum wbt...

SHARE SOME LOVE
LEAVE A COMMENT ~

-LUV,lydia-