DARLINGS

Thursday, October 6, 2011

~T_______T~



buat c gadis kecil siti lydia suraya binti miasin.

mama selalu pesan..
walaupun sejauh mana kita dari keluarga..
SABAR itu mesti ada..
walaupun jauh keluarga tetap bersama..

yes !
aku suda umur 22 tahun...
too grow enough to be a matured girl..


SABAR?
yes ! this a key to me to be a tough girl..

SENYUM?
yes ! this is a very good treatment :)

CRY ?
no ! but sometime it is really important to let go all you pain..
once u crying,
u will feel relieved :)


KITA DIANAYAI? senyum sahaja...

KITA TIADA KAWAN? senyum sahaja...

KITA KEHABISAN DUIT? senyum sahaja...

KITA RASA TIDAK DI SAYANGI? sabar sahaja..

KITA RASA KITA TIDAK BERGUNA? sabar sahaja..

KITA RASA KITA DI BENCI?senyum dan sabar sahaja..

KITA RASA KITA TIDAK DIHARGAI? sabar sahaja..

KITA RASA DI ABAIKAN? sabar sahaja..

KITA RASA KITA JAUH DARI KELUARGA DAN TERASING?

yes ! aku pernah rasa mcm tuh, jauh dari keluarga buat aku rasa sedih, rasa sunyi... aku rasakan macam aku tiada tempat untuk mengadu, menangis, bila aku sakit.. aku sengaja tidak mahu makan ubat agar orang rasa caring dengan aku.. (betapa malunya ada perasaan mcm tuh)
tp aku selalu mahu hidup berdikari.. aku mahu mama abah tahu aku boleh hidup walau jauh dari mereka...walau aku hidup susah sekalipun.. aku tetap akan senyum n say.. 'MAMA.. dont worries..everyhing just fine in here'...


dont hate me and say aku terlalu mengada2..
i dont care semua tuh as long as aku x kacau hidup mereka..
bila aku sedih aku memang akan menangis ikut suka hati n no one can stop me from doing that
senyum dan sabar, adakala tidak cukup untuk aku..
aku tetap akan menangis ..
well,
maybe crying is one of my hobby..
so,
sesiapa yg berniat hendak mengumpul air mata..
sila datang berjumpa, anda akan di jamin puas hati :)

erm..
so, what i want to say here..
stop being a childish, lydia..
org tidak suka dengan perangai mcm tuh ...
lambat laun org akan bosan dengan perangai yg mcm tuh..

come on..
Allah ada di sisi kita sentiasa..
walaupun kita di cemuh, di benci, di rasakan menyusahkan..
the three thing u must practic in you life..
solat, senyum dan sabar

walau sesusah mana pun, senyum yg paling penting, kerana dari senyum kita akan menjadi sabar ..
tp kalau da tak boleh senyum, x boleh sabar..
so, the best way is MENANGIS..

'menangis la sayang..dengan cara menangis..kamu akan lupakan seketika semua masalah kamu..dan bila kamu bangun pada esok hari, insyaAllah semuanya akan berubah'

-lydia-

No comments:

Post a Comment

~assalamualaikum wbt...

SHARE SOME LOVE
LEAVE A COMMENT ~

-LUV,lydia-