DARLINGS

Wednesday, December 7, 2011

~siapa wanita di mata lelaki?~

tanak banyak cakap, ikuti perbualan ni =.=


suatu petang, tiga orang lelaki bujang A B dan C duduk melepak kat kdai mamak smbil menonton bola...selepas bola da habes.. c A memulakan perbualan..

LELAKI A : eh, korang.. aku da bosan la hidup bujang mcm ni. bile kita nak kawen?

LELAKI B&C : a'ah.. sama la..

LELAKI A : bg korang la, korang nak mcm mana yang sesuai untuk kita buat bini?

LELAKI B : kalau aku msti la aku nak perempuan bertudung..

LELAKI A : kau C?

LELAKI C : aku tak kisah, tp seelok2 nya aku nak perempuan yang pkai tudung jugak..

LELAKI A : hurm... kenapa korang memilih?

LELAKI B : eh, kita lelaki ni wajibla jadikan perempuan yang bertudung ni sebagai isteri, sopan santuh,        menjaga aurat, menjaga maruah, pndai masak, sejuk mata memandang.. pokoknya, aku suka la..

LELAKI C : betul cakap kau tuh A, aku kalau tengok pkai baju kurung x kisah la dia x cantik ke apa ke.. perghh ! cair beb.. perempuan bertudung pandai ambil hati kita tau.. mcm kat opis aku kan, orgnya x la jugak cantik. tp manja beb.. walaupun dia pakai tudung.. terbaik la ~


LELAKI A : kalau la ditakdirkan jodoh korang dengan perempuan x pakai tudung, korang terima x?

LELAKI B : aku kalau perempuan yg x tak pkai tudung ni aku kurang sikit, takut mak aku x suke jea.. yela, mostly aku bca dlm artikel artikel perempuan x pkai tudung ni tempat nak main jea.. nak puaskan nafsu, ntah la aku pun tak tau...

LELAKI A : x bek ko cakap mcm tuh tau.. ko x boleh suka hati nak cakap mcm tuh..

LELAKI C : ko pula? dr td asyek ko yg tya jea..

LELAKI A : aku? aku tak kisah la... aku ikut kepada ketentuan Allah, aku ikut jodoh... bg aku perempuan pakai tudung ke tak pakai tudung ke sama jea yang pntng baik, hormati org tua dan pandai jaga diri.. seksi x pkai tudung tuh hanya luaran.. nti da kahwin pndai la aku nak ajar suh pakai tudung, lagipun gf aku sekarang mmg free hair, tp dia solat, x kuar rumah, pndai jaga diri.. aku pernah jugak cakap kalau x pakai tudung masuk neraka.. Allah murka, pastuh selamba dia cakap.. dia x sedia lagi.. dia tanak jadi paksaan dalam pakai tudung sbab kalau di paksa dia tanak mcm da pkai tudung buka balik.. da free hair pkai tudung lagi.. lau pkai tudung pkaila terus.. so, sbb tuh la aku hormati dia, dia x hipokrit..


LELAKI B &C : terdiam =.=


so, kesimpulannya.. lelaki x boleh nak judge wanita pada luaran, x bertudung semestinya x baik, dan yang bertudung x semestinya baik.. ada PRO dan KONTRANYA.. buka main belasah jea.. dlu kita ada pengalaman.. lelaki tuh reject kita sebab  x pakai tudung.. soo bad  =,=


xoxo.


No comments:

Post a Comment

~assalamualaikum wbt...

SHARE SOME LOVE
LEAVE A COMMENT ~

-LUV,lydia-