DARLINGS

Monday, August 15, 2011

~saya masih lagi berpuasa ^^~

yuhuu..
bosannya kat bilik sorang sambil menunggu jam 7..
kat ofis kitorang kan ada majlis berbuka puasa..
alhamdulillah, dapat lagi rezeki makan percuma..
harap2 masakan tuh sedap2 (imagine jap..x batal puasa kan?)
haha :p

huu..skang ni betul2 rasa mcm kat luar negara..
sejuk bangat deh, bisa beku nih..
hukhuk..
x taw la ape prasaan org yg control air con ni..
dia tataw ke org tgh mengigil kesejukan..huu !

erm, untuk menghilangkan kebosanan..
apa kata kite cite sal kemuliaan di bulan puasa..
ceh, trip nak jadi ustazah la sangat ..
hekhek..
npa ya lau bulan puasa bru org nak buat amal meraikan anak yatim..
erk, u all kan boley perasaan..
lau waktu2 biasa..tiada pla org nak merai anak yatim..
tp lau bulan puasa..sana la sini la..semuanya tanak tinggal nak beramal jariah..
but..nait dorabg tuh ikhlas taw x?
or juz want to find some publisiti?
teet ! hanya dorang yg taw :p

chop ! chop !
saya di sini bukan nak kadi sebagai pembangkang..
hanya ingin berkongsi pendapat dengan anda semua ^^
hek, lau yang terasa tuh maafkan la :)

selain beramal jariah..
org kita suka sangat membazir lau waktu berbuka..
lau d bazaar..
pantang nmpk tuh nak makan..nnmpk ini nak makan..
nmpk dari jauh nak makan..
bukan kah membazir tuh amalan syaitan?
hukhuk ~
tp itu hak anda untuk membeli apa yg anda inginkan..
kalau saya pun semua nak makan waktu buke..
tp memandangkan waktu ini saya berdiet..
so, kenala makan yg berkhasiat dan tidak menggemukkan..
hehe ^^
mama pasti suka lau saya kurus..wuu ..

selain daripada itu..
apabila tiba waktu puasa..
ramailah kaum wanita sibuk membuat biskut..menempah biskut..
mencari baju tuk di pakai waktu raya..
itu standard la mcm saya..
tiba jea waktu puasa..
da sibuk tya2 aby kite nak pkai baju sama kaler ape?
tp tahun ni, nmpk nye saya sorang jea la yg beli..
saya belum bli baju lagi :(
tunggu gaji baru dapat..
hukhuk...


and the best moment..
4 those yg long distance dari family..
maka bulan puasa la bulan yg di tunggu2..
semua keluarga berkumpul untuk meraikan hari raya aidilfitri..
wuhuu ..x sabar rasanya...
hanya org di perantaun tuh taw apa ertinya balik kampung..
:)

erm..itu la sinonim nya kalau tiba waktu puasa2...
mcm2 karenah dan gelagat org kita dapat tgk..
erk, tp kan di lupa pada tg telah tiada..
di bulan puasa ini sama2 la kita memanjat kan doa agar roh mereka di tempat kan di galangan org2 yg beriman...

psst :/saya masih berpuasa..so, saya hendak jadi baek arini..kehkek..salam berbuka semua ^^


No comments:

Post a Comment

~assalamualaikum wbt...

SHARE SOME LOVE
LEAVE A COMMENT ~

-LUV,lydia-