DARLINGS

Friday, February 17, 2012

~tips terbaik untuk maskara~


1.untuk menghasilkan bulu mata yang panjang dan lentik, u all perlu apply maskara tuh bermula dari akar bulu mata, bukannya dari pertengahan. tekan dan biar seketika berus maskara di akar bulu mata dan kemudia heret sepanjang bulu mata.

2.teknik zig zag adalah bertujuan  untuk menceraikan bulu mata you all  untuk hasil yang lebih menarik.

3.JANGAN SESEKALI MENCUBA TESTER MASKARA DI KEDAI KOSMETIK. ia boleh menyebabkan jangkitan bakteria  kerana telah di gunakan oleh ramai orang. kalau koorang nak tau mcm maskara tuh elok ke tak, tengok kepada sesikat, jenama, fiber dan dakwatnya.

4.selepas mengenakan maskara dan maskara itu kelihatan bergumpal, jangan risau.. korang boleh menghilangkan gumpalan tuh dengan TISU. caranya, selepas apply maskara, bersihkan berus maskara sengan tisu.

5.jangan takut untuk mengenakan lebih dari 1 maskara! wow! ini kerana setiap maskara mempunyai fungsi yang berbeza. mungkin sahaja kamu boleh mencuba maskara yang melebatkan bulu mata dan selepas itu mencuba maskara yang yang melentikkan bulu mata. pasti bulu mata korang akan sama hebat seperti Rozita Che wan. oh.

6.untuk tips penyapuan maskara bulu mata bawa, lapikkan tisu di bawah mata untuk mengelakkan dakwat maskara tercalit di muka anda, mcm mana nak letakkan tisu? heh. fikir la sendiri :p

so, rasanya tuh jea kot.. selamat mencuba :) tp untuk cara yang paling senang.. lekatkan jea fake lashes pada mu. nah, pasti anda akan kelihatan lebih yakin !

selamat berhujung minggu :)

No comments:

Post a Comment

~assalamualaikum wbt...

SHARE SOME LOVE
LEAVE A COMMENT ~

-LUV,lydia-