DARLINGS

Wednesday, March 28, 2012

kau ingat kau bagus ke?

Assalammualaikum.
Eh. Kita suka sangat kerja tp bila semua kerja kita tak dihargai..
kita da penat buat kerja tapi orang lain yang dihargai..
Dia juga la yang dapat nama biarpun kerja tuh sama-sama buat..
biarpun kita yang buat kerja tuh bos tetap akan nampk dia yang buat kerja..
this is totally not ohsem :(
Dia ingat dia bagus sangat ke buat kerja?

kita minta maaflah.
kita x berniat nak mengadu kat blog ni..
tapi kita rasa sakit hati sangat! sakit hati yang tiada penawarnya. oh.
dia bru je masuk tapi masuk masuk  dia terus nak cucuk cucuk bos dan tunjukkan yang sangat pndai buat kerja dan semua kerja dia yang buat.
higgakan bagi bos kita dah tak penting.
Kita x kisah sebab tiap tiap bulan gaji kita masuk tapi kita rasa x sedap la bila org datang dan tengok kita macam takde kerja nak buat padahal kerja kita semua dirampas oleh dia.

Kita rasa macam kita makan gaji buta. sedihnya bagai ditusuk sembilu. Sob sob T_T

Kita da cukup jaga penampilan bos. Kita buatkan dia minit mesyuarat. Bila bos takde kita ambilkan pesanan untuk dia. Kita remindkan dia meeting. Kita tempahkan bilik mesyuarat bila nak buat mesyuarat. Kita tempahkan dia kenderaan kalau dia ada meeting luar. Kita Buatkan dia surat. Kita sayang bos kita. Tapi kenapa dia tak pernah nampak semua tuh. Kenapa bos nampak dia je yang buat semua kerja. kenapa?

Sebab itula kita tak suka kerja kita. Kita bukan x bersyukur tapi kita memang x sesuai kerja macam ni. Kita tak pndai nak bodek bos. Kita tak pndai nak cucuk dia. Kita ikhlas buat kerja kita. Kita sedih la macam ni :(
semoga DIA sedar dan buat kerja dengan ikhlas.

kita pasrah :'(

1 comment:

  1. huhu sediyyynye citerrrr....relak la sis...wpun kita ikhlas tp semangat suda x..kan....i used to be like u b4..but...it is useless to cry to nag...about what people hv done to u..ada keja ka x keja ka act like usual..u hv to realise people are varieties....sometime they cam make us happy sometime they can hurt us deeply...so what am i going to say juz b urself...don't give up...be strong bcoz allah always be with us and maintain cute..itu penting.....but...if u can stand anymore jus change ur department it is to avoid u hurt so much nanti hidup x best klu asyik sedih menangis dan terluka.....nti dpt mental problem lg susah..muka canteqqq tp otak mereng suda...huhu....

    ReplyDelete

~assalamualaikum wbt...

SHARE SOME LOVE
LEAVE A COMMENT ~

-LUV,lydia-